pühapäev, 20. märts 2011

Mitte pelgalt jõulutähed

...ehk talispordihooaja kõige vahvamad tegijad. Tegijate hulgas oli muidugi igasuguseid karvaseid ja sulelisi, mina nimekirjatsen nendega, kes mind kuidagi kotivad.

Alustagem märkimisväärsetest pensioneerujatest:
  • Petra Majdic (murdmaa)- oli hea võimalus pöidlahoidmiseks neile, keda vastasseis Bjørgen-Kowalczyk külmaks jätab. Nüüd hakkab nähtavasti perenaiseks.
  • Adam Malysz (suusahüpped) - pole kunagi fänn olnud, aga mulle tundub, et Malyszi näol on tegemist suusahüpete ühe kaubamärgiga. Inimesed, kes alast midagi ei tea, teavad tihti seda ikka, et seal mingi lamp vuntsidega poolakas tegutseb. Ja olgu veelkord öeldud: milline nina!
  • Andrus Veerpalu (murdmaa) - Hakkasin mõtlema, mis on minu kõige lahedam mälestus Veerpalu sõitudest- võitudest. Tundub, et Lahti MM. 2001, kus ta 30 km klassika võitis.
    2001. aasta veebruaris käisin mina 9. klassis. Päev oli esmaspäev ja üks tundidest, mis tol päeval toimus, oli arvutiõpetus. (Oluline, ma tean.) Ilmselt pidi mingi 6 tundi ainult olema, sest jõudsin ilusti enne sõidu algust koju. Suht üksi vaatasin, kui mitte arvestada samas toas maganud lähisugulast, kes sõidu lõppedes minu mingisuguse emotsioonitsemise peale üles ärkas ja küsis: "Eesti on essa vä?" Meenub Lambitu enneaegne hüüatus "Andrus on maailmameister!" Frode Estili finiši ajal. Vedas tal, et kell Veerpalu kasuks näitas, sest kui vahe oli 0.2 sekundit, oleks võinud ka teistpidi minna. "Läks nipi-napi peale" nagu Verps ise sõidujärgses intervjuus ütles. Tjah, mõnus mees.
Tegevnimede juurde:
  • Kaarel Nurmsalu (kahevõistlus) - alustagem noorimatest. Kui mitte midagi muud, siis tekitas vähemalt elevust. Aga midagi muud ju ikka ka. Mina ikka loodan, et ta suusahüppajaks läheb ja et sponsorid nüüd tal juba ukse taga rivis on.
  • Matti Heikkinen (murdmaa) - kahjuks polnud võimalust tema võidusõitu MM-il vaadata, aga lehest selle kohta lugedes pidin peaaegu kohvi kurku tõmbama. Mingi Facebooki testi põhjal on härra Heikkinen nimelt minu murdmaasuusatajast alter ego. Ja see, kuidas Lambitu Heikkineni nime ütleb, on peaaegu sama legendaarne kui tema komme "viimane" kolmandasse vältesse panna.
  • Thomas Morgenstern (suusahüpped) - ei ole mina tema kõige suurem fänn, aga kui keegi kogu hooaja nii masendavalt hea on, siis pole ka minul kahju oma oranži mütsikest korraks peast võtta. (Ja tema nimi, hakkan praegu mõtlema, kõlab nii, et Ihastes võiks mõni selline tänav olla.)
  • Johan Remen Evensen (suusahüpped) - hüppas ühe korraga nii kaugele, et siit kuhugi poodi välja ma ütlen. Või midagi.
  • Severin Freund (suusahüpped) - ühel hetkel lihtsalt otsustasin, et nüüd hakkan temale pöialt hoidma. (Ei saa salata, et ka tema nimel siin oma roll oli.) Ja siis tal hakkaski järsku jube hästi minema- 2 etapivõitu on ju hästi.
  • Emil Hegle Svendsen (laskesuusatamine) - 5 punktiga jäi praegu MK-sarja üldvõidust ilma, enne seda korjas MM-ilt ilusaid kohti, 8 MK-etapivõitu ka. Ja kuivõrd ma tema juba mingi 1,5 aastat tagasi oma isikliku tiiva alla võtsin, võib ta enam-vähem mida iganes teha (ebasportlik käitumine välja arvatud) ja ikka siia nimekirja sattuda.
  • Tarjei Bø (laskesuusatamine) - lambi nimega vend tuli eelmisel hooajal tasahilju meeskonnaga olümpiavõitjaks ja sel hooajal kukkus nõnda hullusti paugutama, et ei olnudki kõvemat meest. Siiani vahepeal mõtlen et oot-oot, kust sihuke siis nüüd välja kargas...
  • Kaisa Mäkäräinen (laskesuusatamine) - hetkel Kaisadesoo säravaim esindaja. Maailmameister ja esimene soomlasest laskesuusatamise maailmakarika üldvõitja.

    Täitsa nupsid koos :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar